: MENU :

- Historia szkoły
- Aktualności
- Dyrekcja
- Nauczyciele
- Kontakt


: Dla nauczycieli, rodziców i uczniów :

- Dokumenty szkolne
- Ocenianie
- Regulaminy
- Egzamin gimnazjalny
- Lektury szkolne
- Wykaz podręczników


: ZOBACZ :

- Kalendarz szkolny
- "Mała Pozytywka"
- Rada Rodziców
- Samorząd Uczniowski
- Przydatne linki


 : TURYSTYKA :

- Historia miejscowości
- Informacje o gminie
- Mapa dojazdu
- Zabytki gminy
- Sławni mieszkańcy
- Polecamy
- Punkt Informacji Turystycznej


: ARCHIWUM :










W dniu 17.lutego 2006 r. Impresariat Artystyczny "INSPIRACJA" przedstawił w szkole spektakl profilaktyczny pt. "Czy tylko niemy krzyk" (Obroń się sam, obroń innych). Na całość programu złożyły się: spektakl teatralny, prelekcja, ankiety z pytaniami na temat agresji i przemocy. Celem programu było przeciwdziałanie problemowi przemocy wśród młodzieży. Szczególny nacisk płożono na szokujący, a rozpowszechniony wśród starszej młodzieży proceder tzw. „krojenia" - czyli wymuszeń rozbójniczych dokonywanych na rówieśnikach lub młodszych kolegach. Zarys treści: Prezent nastoletniego chłopaka dla rówieśnicy w postaci pochodzącego z rozboju telefonu komórkowgo, jest punktem wyjścia do opowiedzenia historii pokazującej destrukcyjny wpływ przemocy na młodych ludzi. Ten problem, często bagatelizowany l określany jako porachunki małolatów, wielu osobom wydaje się, że on ich nie dotyczy. Podobne przekonanie cechują bohaterów „Niemego krzyku", jednak okazuje się, że aby móc normalnie żyć, muszą podjąć walkę z tym patologicznym zjawiskiem. W inscenizacji pokazano rysy charakterologiczne typowego sprawcy, ofiary i osób, które takie zjawiska dotykają pośrednio - rodziców młodych ludzi. Przedstawiono złożoność problemu, jednocześnie nie epatując przemocą. Ona jest gdzieś w tle, groźna l nieuchronna. Nie można wobec niej pozostać obojętnym.

Profilaktyka:

W spektaklu skoncentrowano się, na aspekcie profilaktycznym. Sceny z życia młodych ludzi ukazują jakie mechanizmy generują przemoc, jakie konsekwencje karne może ponieść często tego nieświadomy sprawca. Przede wszystkim jednak pokazano mechanizmy obronne jakie może przyjąć potencjalna ofiara oraz jakie działania może podjąć społeczność szkolna, lokalna, rodzice i sama młodzież, aby ukrócić ten proceder.






 Wstecz

Certyfikat "Projekt z klasą"